In Yuki kun je een werklijst bekijken van alle verkoopfacturen die in zijn geheel of gedeeltelijk nog niet betaald of geïncasseerd werden.

Dit is iets anders dan de debiteuren openstaande posten. De laatste is meer boekhoudkundig en bevat ook de betalingen waar geen verkoopfactuur aan gekoppeld is.


Vanuit deze werklijst::

  • kan voor het versturen het herinneringsniveau van de herinneringen of aanmaningen nog worden gewijzigd
  • kunnen handmatig herinneringen en aanmaningen worden verstuurd
  • kunnen facturen waarvoor nog navraag- of uitzoekwerk moet worden gedaan in behandeling worden gezet.


In de module ‘Verkoop’ klik je op ‘Facturen’ en vervolgens selecteer je de werklijst ‘Te herinneren facturen’.




In elke werklijst en overzicht kan de weergave worden aangepast en kunnen de getoonde gegevens worden gefilterd.

Hieronder worden de specifieke weergave en filtermogelijkheden beschreven van de werklijst ‘Te herinneren facturen’.



Weergave en filtering


Deze lijst kan standaard worden gefilterd op ‘Creditfactuur’, ‘Achterstallig’, ‘Gedeeltelijk betaald’ en ‘Status’ door deze tags naar de filterbalk te slepen.


LET OP!

Bij gebruik van de tag ‘Status’ kan het filter verder worden gespecificeerd naar ‘Onbetaald’, ‘Gedeeltelijk ontvangen’ of ‘Volledig ontvangen’.


Standaard worden de volgende kolommen getoond: ‘Factuurnr.’, ‘Onderwerp’, ‘Relatie’, ‘Factuurdatum’, ‘Vervaldatum’, ‘Btw-bedrag’, ‘Bedrag’ en ‘Status’.


LET OP!

Voeg de kolom ‘Niveau’ toe om het herinneringsniveau van de al verstuurde herinneringen te bekijken en hierop te kunnen filteren.


LET OP!

Dubbelklik op een klantnaam in de kolom 'Relatie' om van de klant het totaal openstaande bedrag van de onbetaalde facturen te bekijken.


LET OP!

Wanneer er voor een factuur een Nederlandse, Engelse, Franse of Duitse factuur lay-out is gebruikt, verschijnt de kolom 'Taal' in het bovenstaande overzicht.


LET OP!
Wanneer de Vreemde valuta module is geactiveerd in de Yuki store kun je ook filteren op Valuta.



Facturen in behandeling zetten


Selecteer één of meer facturen waarvoor nog navraag- of uitzoekwerk moet worden verricht en klik vervolgens op de optie 'Verplaats naar facturen in behandeling' van de knop 'Herinneren'.

De facturen verdwijnen uit de werklijst ‘Te herinneren facturen’ en komen in de lijst ‘Facturen in behandeling' terecht.