Om alle instellingen binnen je domein te bekijken en/of te wijzigen klik links in je scherm op het radertje. 

Klik vervolgens onder ‘Verkoop’ op 'Factuurinstellingen' en scroll naar 'Standaardwaarden'.




Klik op 'Verwerken' om de facturen te verwerken in de administratie en daadwerkelijk te versturen per e-mail..


De onderstaande instellingen kunnen als standaardwaarden bij de factuurinstellingen worden ingevoerd.


Standaard prijslijst

Deze standaard prijslijst wordt bij het aanmaken van een verkoopfactuur als voorkeurswaarde ingevuld.


Verkoopfactuur lay-out

Als je diverse lay-outs hebt aangemaakt, kun je hier aangeven welke lay-out standaard wordt gebruikt bij het verwerken van een verkoopfactuur.


Bankrekening op factuur

Als er meer dan één bankrekening in het domein staan kun je hier aangeven welke bankrekening op de factuur moet komen te staan.

 

Betalingstermijn in dagen

Geef hier aan binnen hoeveel dagen je wenst dat klanten je betalen. Aan de hand van de factuurdatum en de betalingstermijn wordt de vervaldatum berekend. 

Die kun je op je factuur laten afdrukken. Zeker als je ook van de herinnering en aanmaningen van Yuki gebruikt wilt maken is deze termijn belangrijk. 

Een betalingstermijn van 14 dagen is gebruikelijk. Een termijn van 30 dagen kan maar is wel erg klantvriendelijk.


Betaalwijze credit verkoopfactuur

Geeft aan hoe de credit verkoopfacturen worden verwerkt. Als je de optie 'Wordt teruggestort' selecteert dan komt de credit verkoopfactuur als je gebruik maakt van de module ‘Betaallijst’ in de betaallijst terecht.  

In het geval van 'Te verrekenen' dient de factuur verrekend te worden.


Prijsafspraken voorstellen

Als je deze functie selecteert, vraagt Yuki na het handmatig aanpassen van een prijs of deze voor de desbetreffende relatie als prijsafspraak (prijsovereenkomst) moet worden aangemaakt.


Maak een betalingskenmerk aan