Alle banktransacties die zijn geüpload in Yuki komen in de workflow 'Te verwerken banktransacties terecht. Voor de afhandeling van de banktransacties kan er sprake zijn van drie situaties:

  • IDR heeft de banktransactie herkend en stelt een match met een betaling voor
  • IDR heeft de banktransactie herkend maar kan geen directe match met een betaling voorstellen
  • IDR heeft de banktransactie niet herkend waardoor de transactie handmatig moet worden verwerkt.


Dit artikel beschrijft de eerste twee situaties.


IDR heeft banktransactie herkend en een match voorgesteld

Klik op de > voor een banktransactieregel en het volgende scherm kan verschijnen:




De IDR heeft meteen zelf een match gevonden zodat de transactie direct afgehandeld kan worden door te klikken op de knop Afgehandeld waardoor vervolgens de volgende transactie wordt getoond. Controleer altijd of de transactie correct is gematcht. Yuki kan ook een fout hebben gemaakt. In dat geval klik je op de knop Bewerken om de factuur los te koppelen.


IDR heeft banktransactie herkend maar geen directe match kunnen maken

Klik op de > voor een banktransactieregel en het volgende scherm kan verschijnen:



Omdat Yuki in deze situatie niet voor 100% zeker weet welke factuur bij deze banktransactie hoort (het bedrag komt twee keer voor bij deze relatie), moet je zelf aangeven welke factuur er gematcht moet worden. Dit doe je door het selectievakje aan te vinken. In dit geval is de factuur met referentie '201609037' de juiste factuur. Vink deze af, klik daarna op de knop Bewaren en vervolgens op de knop Afgehandeld.