Om Yuki zo snel mogelijk zoveel mogelijk te laten herkennen adviseren we het volgende 3-stappenplan:


1. Stuur van elke klant en/of leverancier 1 factuur in en vul alle gegevens zo volledig mogelijk in.

Yuki zal de volgende keer kijken of hij de naam, het btw nummer, kvk nummer etc. kan vinden in zijn herkenning. Als hij deze vindt zal hij de relatie invullen.

 

Laat het onderwerp en de omschrijving leeg. Hier maakt Yuki bij het opslaan zelf van “Factuur van……” Indien dit toch handmatig aangepast blijft worden zal Yuki nooit de factuur automatisch boeken.

 

Het ingevulde grootboek zal Yuki opslaan en voortaan gaan toepassen nadat de factuur wordt afgehandeld via . Wanneer hierna de kaart van de relatie wordt bekeken zal het grootboek en de betaalwijze zijn opgeslagen bij de standaardwaarden.


2. Stuur indien mogelijk nogmaals van elke leverancier en/of klant 1 factuur in. Nu zou moeten blijken of Yuki de waarden heeft herkend en zelf al invult. De facturen zullen nog in de backoffice aangeboden worden maar als er geen aanpassingen worden gemaakt zal Yuki na maximaal 3 keer automatisch de factuur zelf gaan boeken.


3. Als Yuki de relatie niet goed herkent (en daarmee ook niet het grootboek aangezien die aan de relatie gekoppeld is) dient de OCR herkenning aangemaakt te worden. Zie voor meer uitleg over de OCR herkenning Freshdesk.