Bijlagen toevoegen aan facturen

 

Het is mogelijk een bijlage aan een factuur te koppelen via Yuki. Handig wanneer klanten bijvoorbeeld de bonnen willen zien van de onkostendeclaratie die gefactureerd wordt.

 

Om een bijlage te kunnen meesturen moet er een e-mailadres in Yuki worden geactiveerd. Dit kan alleen de persoon doen die een bijlage wil meesturen, hij dient namelijk zijn eigen e-mailadres activeren:


1) Klik op de enveloppe links bovenin het scherm en activeer de Yuki Office module;
2) Klik links in het scherm op e-mailaccounts;
3) Klik in de grijze taakbalk op het icoon met het gele ruitje en volgt de aangegeven

Stappen.

Wanneer het niet gewenst is dat alle e-mail ontvangen wordt in Yuki moet het vinkje aangezet worden bij "Gebruik dit e-mail adres uitsluitend voor het versturen van e-mail"

 

Nadat het e-mailadres geactiveerd is, wordt een ontvangstbevestiging verstuurd die bevestigd moet worden. Als dat gebeurt is open je de desbetreffende verkoopfactuur en is er in de grijze taakbalk een nieuw icoon verschenen: een witte enveloppe. Er wordt vervolgens een mailbericht geopend met de factuur, waarbij je een bijlage kunt toevoegen.

 

Let op, je kan via Yuki dan niet direct een factuur digitaal verzenden. De factuur zal intern moeten worden aangemaakt en vervolgens kan de factuur via het enveloppe icoontje verzonden worden.

 

Handtekening plaatsen:

Wanneer gekozen wordt voor het witte envelop icoontje zal een nieuwe mail geopend worden zonder tekst. Door een handtekening te vullen met een standaard mailtekst+ handtekening kan de verkoopfactuur met bijlage snel verzonden worden.

 

Een handtekening stel je als volgt in:

  • Klik rechts bovenin het scherm op “instellingen”;

  • Klik op emailaccounts;

  • Klik op het > teken voor het e-mailaccount dat je van een handtekening wil voorzien;

  • Klik in de taakbalk op “Handtekening” ;

  • Vul het tekstblok in, eventueel kan je een logo hier ook in kopiëren-plakken;

  • Klik op “bewaren”.