Als een klant factureert vanuit Yuki kan bij het factureren direct een dossiercode gekozen worden.

Wanneer een klant verkoopfacturen instuurt kan de backoffice bij het verwerken van een factuur een dossiercode meegeven.

Het is echter helaas niet altijd mogelijk om uit een factuur af te leiden bij welk dossier de inhoud hoort.

Daarom kan een klant de dossiercode ook zelf toewijzen.

Om een dossiercode toe te kennen gaat de klant in Yuki via de boekhouding naar “Verkoop”.

Hier kiest hij voor “Verkoopfacturen”.

De eerste keer dat hij hier komt zal in de donkergrijze balk het ronde icoontje met 3 streepjes mogen kiezen en de optie “dossiers” aanzetten.

Er volgt zich dan een extra kolom waar geconstateerd kan worden welke facturen nog niet aan een dossier zijn toegewezen.

Als de klant vervolgens een factuur aanklikt kan hij (als hij financiële administratie rechten heeft) het icoontje met het potloodje aanklikken en een dossiercode meegeven.

Het is niet mogelijk een factuur aan meerdere dossiers te koppelen.

Wel kan als alternatief via het memoriaal een overboeking worden gemaakt met een dossiercode.