Gebruiker(s) aanmaken in mijn domein

Gewijzigd op Mon, 27 Feb 2023 om 02:19 PM

Het toevoegen van gebruikers in je domein is alleen mogelijk wanneer een gebruiker met de rol 'Directie' de bundel Medium, Large of Unlimited heeft gekozen via de Yuki Store in het domein.


Alleen de eigenaar van het domein of een gebruiker met de rol 'Directie' kan gebruikers toevoegen die toegang hebben tot je domein. Hier zijn per extra gebruiker (met rol óf werknemer) echter wel kosten aan verbonden.


Een rol geeft aan welke positie een gebruiker binnen een domein heeft. Door een gebruiker één of meer rollen toe te kennen, bepaal je wat die gebruiker in het domein mag zien en doen in alle administratie waar hij als gebruiker toegang toe heeft. Je kunt dus geen afwijkende rol voor een gebruiker per administratie bepalen.


Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Gebruikersrollen in domein toekennen of wijzigen.


TIP!

Met de functie 'Toegangscontrole' kan door een gebruiker met de rol 'Directie' op elk moment de toegang van een gebruiker tot een administratie worden ontzegd of juist worden verleend.


Voor een uitgebreide beschrijving van de functie 'Toegangscontrole' zie artikel Toegangscontrole van administratie(s) in domein.


Gebruiker aanmaken

Zo maak je een gebruiker aan:

  • Open vanuit verschillende plaatsen in Yuki Mijn domein:
    • Klik boven de navigatiebalk op het icoon Wissel domein en vervolgens op Mijn domein
    • Klik in de navigatiebalk op het icoon Start en vervolgens op de tegel Mijn domein
    • Klik in de navigatiebalk op het icoon Instellingen en vervolgens in het nu geopende scherm op Mijn domein.
    • Klik op de knop + Gebruiker.



Het volgende scherm wordt geopend:



Naam: Selecteer een gebruiker uit je adresboek of voer de volledige naam van de nieuwe gebruiker in.

E-mailadres: Als het e-mailadres niet aanwezig is, voer dan het e-mailadres in van de nieuwe gebruiker.


LET OP!

Het e-mailadres wordt de inlognaam.


Rol: bepaal of de gebruiker een extra rol moet hebben.

Taal: selecteer de taal waarin de welkomstmail verstuurd moet worden.

Administratierechten: als je meer dan één administratie hebt, kies dan tot welke administratie(s) de gebruiker toegang krijgt.

Stuur een persoonlijk bericht: voer hier desgewenst een kort bericht voor de nieuwe gebruiker in.


Geavanceerde instellingen

Standaard genereert Yuki een automatisch wachtwoord voor de nieuwe gebruiker.


Als je dit uitschakelt, kun je zelf een wachtwoord invoeren en aangeven of de gebruiker zijn of haar wachtwoord moet wijzigen bij de eerste keer aanmelden of niet. 



Geef aan of je wel of geen e-mail bericht naar de nieuwe gebruiker wilt sturen, voer desgewenst een persoonlijk bericht in en klik op de knop Versturen.

De nieuwe gebruiker ontvangt een e-mail met daarin zijn of haar inloggegevens.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren