Boekhoudkoppeling met ING

Gewijzigd op Mon, 25 Mar 2024 om 10:01 AM

Yuki heeft in een samenwerking met de ING een service ontwikkeld om het nog gemakkelijker te maken om je boekhouding dagelijks bij te werken. De service voorziet erin dat Yuki namens jou elke ochtend de laatste banktransacties bij de bank ophaalt en ze klaar zet voor verwerking door Yuki. Op die manier is je bank in Yuki dagelijks bij en kun je dus veel nauwkeurig sturen op het betaalgedrag van je klanten. De spaarrekeningen komen helaas niet mee.


De ING banktransacties worden elke dag (behalve op feestdagen) een keer per dag tussen 4.40 uur en 17.40 uur automatisch door Yuki opgehaald.


LET OP!

Via de boekhoudkoppeling kunnen ook de banktransacties van een G-rekening worden aangeleverd.


Yuki heeft ook een boekhoudkoppeling met Rabobank, Knab en ABN AMRO geïmplementeerd.


TIP!

Het is ook mogelijk om alle bankrekeningen volgens de PSD2- en GDPR-regelgeving op een veilige en betrouwbare manier via Ponto aan Yuki te koppelen.

Een gelijktijdige koppeling van een bankrekening aan Ponto én met de boekhoudkoppeling met ING, zal dubbele transacties in de administratie veroorzaken!
De boekhoudkoppeling met ING moet in dat geval worden stopgezet.


Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Ponto PSD2-koppelingen. 


TIP!

Controleer in het domein of de desbetreffende bankrekening al is aangemaakt!

Wanneer de bankrekening niet is aangemaakt weet Yuki niet voor welk domein de via de boekhoudkoppeling automatisch opgehaalde transacties bestemd zijn.


Koppeling activeren in Yuki

Om de boekhoudkoppeling met de ING tot stand te brengen moet de service eerst door de accountant worden geactiveerd.


In een domein met het prijsmodel bundle pricing moet de accountant in het portaal bij de gegevens (instellingen) van het domein klikken op de link 'Beheer' achter de bundel en vervolgens het feature ING koppeling activeren.


In een domein zonder prijsmodel bundle pricing moet de accountant de ING boekhoudkoppeling via de Yuki Store in het domein activeren.


Koppeling aanvragen bij ING

Je moet ook bij de ING aangeven dat je de boekhoudkoppeling wilt activeren. 


Alleen de eigenaar van een domein (met bankpas van ING) kan de koppeling aanvragen en onderhouden.


Lees de onderstaande tekst om de koppeling te activeren of bekijk de informatie op webpagina Koppeling boekhoudpakket (website ING)!


Je kunt de koppeling activeren door de onderstaande stappen te doorlopen:

  • Log in op Mijn ING Zakelijk
  • Klik rechtsonder in het scherm in het menu Gegevens en instellingen op Koppeling boekhoudpakket
  • In de nu getoonde lijst selecteer je Yuki als boekhoudpakket
  • Klik vervolgens op de knop Aanvragen/wijzigen
  • Je komt nu op de landingspagina van Yuki. Hier log je in met jouw Yuki inloggegevens
  • Markeer het vakje Transacties achter de rekening die gekoppeld moet worden met de ING
  • Klik op de knop Bewaren en terug naar ING Bank
  • In het nu geopende scherm staat een vinkje achter de rekening die je wilt gaan koppelen met Yuki.
    Ga akkoord met de voorwaarden.
  • Bevestig de aanvraag van de koppeling via de Mobiel Bankieren App of de ING scanner.
    OF
  • Bevestig de aanvraag van de koppeling door de te klikken op de knop Bevestigen met TAN-code, vul de TAN-code in en klik vervolgens op de knop Verzenden.
  • In het bevestigingsscherm kun je door te klikken op de link Bekijk de koppeling(en) een overzicht bekijken van de gekoppelde rekeningen door hier Yuki te selecteren in de getoonde lijst met boekhoudpakketten.


Na het aanvragen kan het tot maximaal 24 uur in beslag nemen alvorens de koppeling actief is. Je hoeft dan zelf niets meer te doen.


Koppeling stopzetten bij ING

Het feature ING koppeling dient door de accountant te worden verwijderd uit het contract van je domein. De boekhoudkoppeling wordt hierdoor echter niet daadwerkelijk stopgezet. 

De eigenaar van een domein (met bankpas van ING) moet de boekhoudkoppeling ook stopzetten via Internet bankieren bij de desbetreffende bank. 


Doorloop hiervoor de volgende stappen:

  • Log in op Mijn ING Zakelijk.
  • Klik op 'Koppeling Boekhoudpakket' bij 'Gegevens en instellingen'.
  • Klik op 'Koppeling verwijderen'.



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren